FAQ Start verkoop nieuwe seizoen

Ik ben vriend/trouwe bezoeker van de Stadsschouwburg Velsen. Hoe kan ik met voorrang bestellen? U heeft een e-mail ontvangen met een bestellink. Het kassasysteem herkent aan uw e-mailadres of u inderdaad vriend/trouwe bezoeker van de Stadsschouwburg Velsen bent. U ontvangt na aanmelding met uw e-mailadres direct een bevestiging op uw scherm.

Ik heb mij als vriend/trouwe bezoeker kunnen aanmelden, toch zie ik een wachtrij. Dat klopt. Er staan honderden mensen in de wachtrij om te bestellen. Er worden voortdurend bestellingen afgerond en nieuwe mensen toegelaten om te bestellen. U ziet hoeveel wachtenden er nog voor u zijn. De wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of uw browser niet. U verliest dan uw positie in de wachtrij.

Via welke apparaten kan ik een bestelling plaatsen? Wij adviseren u om uw bestelling via een desktop, laptop of tablet te doen omdat de zaalplattegrond minder goed toont op een mobiel.

Zie ik op de computer wanneer ik aan de beurt ben om te bestellen? Ja. De wachtrij wordt om de 30 seconden automatisch ververst. Sluit of ververs de wachtrijpagina en/of uw browser niet. U verliest dan uw positie in de wachtrij. U krijgt dit jaar geen sms meer wanneer u aan de beurt bent; u wordt automatisch toegelaten tot de kaartverkoop zodra u aan de beurt bent.

Moet ik direct starten met bestellen als ik door de wachtrij heen ben? Als u aan de beurt bent om te bestellen, heeft u een uur de tijd om te starten met uw bestelling. Anders moet u opnieuw in de wachtrij gaan staan.

Welke browser kan ik het beste gebruiken? Het kaartverkoopprogramma werkt het beste in een actuele versie van Google Chrome, Mozilla Firefox of Safari.

Waarom moet ik cookies accepteren om kaarten te kunnen bestellen? Door het accepteren van cookies kunnen wij bijhouden welke voorstellingen er in uw winkelmandje zitten. Op deze manier blijven, tijdens het bestelproces, de kaarten die u gekozen heeft, aan uw bestelling gekoppeld. Stadsschouwburg Velsen gebruikt cookies alleen voor dit doeleinde. Indien u geen cookies accepteert kunt u helaas online geen kaarten bij ons bestellen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn browser cookies accepteert? In Firefox gaat u naar 'Extra', 'Opties', 'Privacy'. Kies bij 'Firefox' voor 'Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis'. Vervolgens vinkt u de checkbox bij 'Cookies van websites accepteren' aan en klikt op OK. In Google Chrome gaat u naar 'Instellingen', 'Geavanceerde instellingen weergeven', 'Instellingen voor inhoud'. Vink vervolgens 'Toestaan dat lokaal gegevens worden ingesteld (aanbevolen)' aan. Voor Safari geldt: Ga naar 'Voorkeuren' en kies het tabblad 'Privacy'. Selecteer bij 'Blokkeer cookies' 'nooit'. Op de Ipad geldt: Ga naar 'Instellingen', klik op 'Safari', klik op 'Accepteer cookies' en selecteer 'van bezocht'. In Internet Explorer gaat u naar 'Extra', 'Internetopties' en vervolgens naar het tabblad 'Privacy'. Hier klikt u op 'Standaard'.

Kan ik alleen via internet kaarten bestellen voor het nieuwe seizoen? U kunt ook telefonisch (0900 - 1505, € 0,45 p/m) en aan de theaterbalie uw kaarten voor het nieuwe seizoen bestellen.

Ik ben vergeten de kinderprijs aan te klikken. Wat moet ik doen? Wanneer u nog in uw bestelling zit, kunt u de kaarten voor de voorstelling waar het om gaat annuleren en opnieuw kaarten kiezen voor de goede prijs. Is uw bestelling al afgerond, dan kunt u contact opnemen met onze kassatelefoon 0900 - 1505 (€ 0,45 p/m).

Krijg ik tijdens de voorverkoop korting met CJP of cultuurkaart? Nee, voor leerlingen en studenten jaar hebben wij een last minute prijs op de dag zelf voor niet verkochte kaarten. Wij kennen geen korting met CJP of cultuurkaart.

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen? Het is niet mogelijk om rolstoelplaatsen via de website te reserveren. Dit kan telefonisch via de kassa van ons theater (0900 - 1505, € 0,45 p/m).

Wat kost een bestelling via internet? Per bestelling (ongeacht het aantal voorstellingen en het aantal kaarten) betaalt u € 3,25 voor de verwerking van de bestelling en het per e-mail toesturen van de kaarten. Wilt u de kaarten thuis gestuurd krijgen, dan komt daar nog € 1,75 bij.

Hoe kan ik mijn internetbestelling betalen? U kunt uw bestelling betalen met creditcard, iDEAL, PODIUM Cadeaukaart.

Hoe betaal ik met mijn PODIUM Cadeaukaart? U kunt uw bestelling geheel of gedeeltelijk met de PODIUM Cadeaukaart betalen. Heeft u voldoende saldo op uw kaart? Dan betaalt u uw bestelling geheel met de PODIUM Cadeaukaart. Een eventueel restant blijft op uw kaart staan en is een andere keer te gebruiken. Heeft u te weinig saldo op uw kaart? Dan maakt u eerst het saldo op uw kaart op. Vervolgens kunt u het restantbedrag betalen met iDeal, creditcard (Visa of Mastercard) of een andere PODIUM Cadeaukaart (mocht u meerdere in uw bezit hebben).

De betaling met Podium-cadeaukaart lukt niet? Controleer of u het 19-cijferige nummer op de achterzijde van de PODIUM-cadeaukaart correct heeft ingevuld. U moet ook het 6-cijferige controlenummer onder de zilverkleurige sticker invullen. Alle verdere informatie kunt u ook terugvinden op www.podiumcadeaukaart.nl onder het item 'veel gestelde vragen'. 

Kan ik theaterbonnen gebruiken bij een internetbestelling? Het is niet mogelijk om theaterbonnen te gebruiken bij een internetbestelling. Wel kunt u online met de PODIUM Cadeaukaart (de vervanger van de theaterbon) betalen. Nog een theaterbon is uw bezit? Bij de theaterbalie van de Stadsschouwburg Velsen kunt u uw theaterbonnen nog wel verzilveren.

De betaling met creditcard lukt niet. Controleer of u de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC-code (de laatste drie cijfers op de achterkant van uw creditcard) correct heeft ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Lukt het nog niet, neem dan telefonisch contact op met onze kassatelefoon via 0900 - 1505 (€ 0,45 p/m). 

Ik heb de verkeerde creditcard gekozen en wil dit wijzigen, kan dat? Nee, dit kan niet. Als u eenmaal een creditcard heeft gekozen, heeft u de website van de schouwburg verlaten. Het wijzigen van uw creditcard (Visa of Mastercard) is dan helaas niet meer mogelijk. Neem direct contact op met onze kassatelefoon via 0900 - 1505 (€ 0,45 p/m) dan kunnen wij in de meeste gevallen uw bestelling voor u afronden

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven? Wanneer u met creditcard, iDEAL, of PODIUM Cadeaukaart betaalt, wordt het bedrag, afhankelijk van de verwerkingstijd en afspraken met uw eigen bank, direct van uw rekening afgeschreven. 

Krijg ik de bestelde kaarten thuisgestuurd? U kunt er voor kiezen om de kaarten thuis gestuurd te krijgen. Hiervoor betaalt u € 1,75 extra. Kaarten voor het huidige theaterseizoen worden niet meer toegestuurd wanneer de voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt, dan kunt u deze afhalen aan de kassabalie (drie kwartier voor aanvang van de voorstelling). 

Moet ik mijn e-tickets printen wanneer ik straks het theater bezoek? Nee. U kunt uw e-tickets ook tonen op uw mobiele telefoon. 

Ik heb kaarten voor een voorstelling besteld, maar ben toch verhinderd. Mocht u verhinderd zijn voor een voorstelling, dan kunt u 48 uur voor aanvang van de voorstelling uw entreebewijzen omruilen voor een andere voorstelling. Wij nemen geen kaarten terug. Kosten: € 1,50 per transactie. 

Ik heb kaarten besteld maar wil iets in mijn bestelling wijzigen omdat er iets is misgegaan. Neemt u in dit geval contact op met onze kassatelefoon via 0900 - 1505 (€ 0,45 p/m)

Bij de meeste voorstellingen in de Stadsschouwburg Velsen is het pauzedrankje inbegrepen. Ik betaal voor een pauzedrankje, maar hoe werkt dat dan? Per kaart betaalt u € 3,50 toeslag voor een pauzedrankje en garderobe. Deze toeslag is reeds verwerkt in de kaartprijs. In de pauze staan op verschillende plekken in de foyer drankjes voor u klaar. Wanneer een voorstelling geen pauze heeft, staat uw drankje na afloop van de voorstelling voor u klaar.

Toelichting online voorverkoop jubileumseizoen 1819

Browsers en cookies
Wij raden u aan om uw bestelling via desktop, laptop of tablet te doen. Het kaartverkoopprogramma is minder geschikt voor mobiele telefoons.

Het kaartverkoopprogramma werkt het beste in een actuele versie van Google Chrome, Mozilla Firefox of Safari.

Zorgt u ervoor dat uw computer cookies accepteert? Deze zijn nodig om uw bestelling te kunnen afronden. Bij de FAQ's ziet u hoe u dit in kunt stellen op uw computer.

Transactie- en eventuele verzendkosten
De transactiekosten bedragen € 3,25 per bestelling (u ontvangt e-tickets). Wilt u de kaarten per post ontvangen, dan betaalt u € 1,75 extra.

Betaalwijze
U betaalt uw online bestelling in de voorverkoop met creditcard, iDeal of PODIUM Cadeaukaart.

Tegoedbon of Theater en Concertbon
De oude papieren tegoedbonnen en Theaterbonnen zijn niet online te verzilveren. U kunt de bon(nen) tijdens openingstijden bij uw eerstkomende bezoeken inwisselen bij de kassa.

Liever niet online bestellen?
U kunt ook telefonisch (tel. 0900 - 1505, € 0,45 p/m), aan de theaterbalie of met het bestelformulier bestellen. Het bestelformulier kunt u opvragen via info@stadsschouwburgvelsen.nl. De transactie- en verzendkosten  met bestelformulier bedragen € 8,50 per bestelling, telefonisch en aan de balie € 3,25 (€ 1,75 extra wanneer u kaarten per post wilt ontvangen).

Rolstoelplaatsen
Wilt u een rolstoelplaats reserveren, neemt u dan contact op met de kassatelefoon (tel. 0900 - 1505, € 0,45 p/m).

Algemene voorwaarden
In de Stadsschouwburg Velsen zijn de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouw Directies (VSCD) van toepassing. Deze voorwaarden liggen ter inzage aan de kassabalie.

Nog vragen?
Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met de kassa via 0900-1505 of per e-mail info@stadsschouwburgvelsen.nl